הדפס עמוד זה

ריצה יחפה? נעליים מינימליסטיות או ניטרליות?

אתם יודעים שאני תומך נלהב בריצות על החלק הקדמי של כף הרגל ולאחרונה הרבה מחקרים מתחילים להיכנס בעובי הקורה לפרטים הקטנים של סוגי הנעליים והטכניקה של ריצות מסוג זה.מחקר חדש בחן את רמת הפציעות וכאבים בבחינה של 3 סוגי נעליים:

1. נעל ניטרלית: Nike Pegasus 28

2. חצי מינימליסטית: Nike Free 3.0 V2

3. מינימליסטית מלאה: Vibram 5-Finger Bikila

כל הנבדקים רצו 12 שבועות כהכנה לקראת ריצת ה10 ק״מ של נייקי. התוצאות הראו שהנבדקים שרצו עם הנעל החצי מינימליסטית חוו הכי הרבה כאבים בשוק ובשרירי התאומים, הנבדקים שרצו עם הנעל הניטרלית חוו הכי פחות כאבים.

המחקר לדעתי מאוד מריח כמו מחקר מוטה לכיוון מוצרי נייקי. למרות זאת עדיין ניתן ללמוד ממנו שאנשים שלא רצו בעבר עם נעליים מינימליסטיות צריכים להיזהר מאוד בתחילת אימון מסוג זה. שרירי כפות הרגליים והמבנים האלסטיים בה מאוד מנוונים אחרי שנים של הליכה בנעליים סגורות ומקבעות. כמו כן חשוב מאוד ללמוד את הטכניקה של ריצה עם נעליים מינימלסיטיות כי היא שונה בתכלית מריצת heel strike (ריצה עם נחיתה על העקב).

למחקר המלא:Ryan et al., Br J Sports Med (2013) . All rights reserved to BMJ Publishing Group Ltd

צאו לריצה בסופ״ש כי הגשם חוזר בשבוע הבא.