תפריט נגישות

בלוג פיזיותרפיה מקצועי

כמה מילים על קמפיין האפניים החשמליים

כמה מילים על קמפיין האפניים החשמליים

בתור אחד שרואה מדי יום ביומו את הנזק שנוצר מרכיבה לא בטוחה וחסרת אחריות של בני נוער על אפניים חשמליים, אני אמביוולנטי בנושא.

כתבתי כתבה לא מזמן על הסיבות העיקריות מדוע אנשים מאבדים שליטה על האפניים.
פורסם באתר YNET בתאריך 05.06.17

  1. בעיקר מדובר על מנח ישיבה לא נכון, מרושל, שלא מאפשר תגובה מהירה בעת הצורך.
  2. מהירות גבוהה על בסיס תמיכה צר מאוד (בשילוב עם מנח ישיבה לא מאוזן) שמיוצרת על ידי לחיצת כפתור. יש הרבה יותר שליטה על הכלי אם הרוכב בעצמו מייצר את ההינע כמו באפניים רגילות. כל זה במקרים רבים תוך כדי מבט קבוע בסמארטפון.
  3. בני נוער מתחת לגיל 16 שרוכבים על אפניים חשמליים, אינם מפותחים מספיק נוירולוגית כדי לעבד מהר את כל הנתונים בכביש ולייצר החלטה. יש סיבה למה יצא חוק שמגביל שימוש מתחת לגיל מסויים ברכב, אופנוע ואפניים חשמליים.

מצד שני, מדובר על כלי תחבורה זול, יעיל וירוק במציאות של תחבורה ציבורית איומה. כלי תחבורה שלא הולך לשום מקום והניסיון להוריד אותו מהכביש לחלוטין הוא מיותר ולא יקרה בחיים.

יש גישה אוטומטית של הציבור לזעוק מיד לכנסת לחוקק חוקים, להטיל רגולציות, טסטים וכו׳.

אין ספק שאפשר לשפר את האכיפה, אפשר לשים לוחית זיהוי על האפניים בהתאם למספר השלדה של האפניים (לכל זוג יש מס׳ שלדה שחקוק עליו גם ככה. פשוט להתאים אחד לשני), אפשר לוודא שיש שיעורי תיאוריה בבתי ספר ועוד. אבל בלי אחריות אישית על הילדים שלכם- ימשיכו להיות תאונות מצערות.

יש להורים קודם כל אחריות על הילדים שלהם. במילים אחרות, אם אתם לא סומכים על הילד שלכם לנהוג בכלי הזה- אל תקנו לו אחד !!!תוודאו שהוא יודע תיאוריה בסיסית, תוודאו שהאופניים שלו לא מגיעות מעל 20 קמ״ש, תוודאו שיש לו קסדה. קחו קצת אחריות לפני שאתם מגלגלים את האחריות אוטומטית למפתן הכנסת.

כמובן שיש מקרים שאינם בשליטת הרוכב כמו נהג רכב שיכור וחסר אחריות (שדרך אגב כן עבר תיאוריה וטסט מתישהו) או נהג מטומטם שהחליט לסמס באמצע הנסיעה. לא הכל אשמת רוכבי האפניים אבל לפחות תדאגו למה שאפשר מהצד שלכם.